Pillates Studio


Pilates je kompletným cvičebným programom zameraným na posilnenie a budovanie všetkých povrchových aj hlbokých svalových skupín, často skrytých a zanedbávaných v dôsledku nesprávneho sedenia, chôdze, či nadmerného zaťaženia pri športe alebo ochabnutia nečinnosťou.

Pilates je tiež zameraný na budovanie fyzického a duševného zdravia. Venuje sa prehlbovaniu a upevňovaniu nielen telesnej kondície, no zapája aj myseľ a dýchanie. Zlepšuje duševnú koncentráciu, zmierňuje stres, navodzuje pohodu a zvyšuje sebavedomie.

Pilates môže cvičiť v podstate každý. Je zameraný na všetky vekové kategórie od detí až po seniorov, fyzicky aktívnych, alebo úplných začiatočníkov. Táto metóda je vhodná aj pre tehotné ženy, mamičky po pôrode, ľudí s nadváhou, či s chronickými bolesťami chrbtice.

Pilates je systém cvičenia, ktorý navrhol Joseph Pilates (1883-1967) začiatkom 20. storočia. Tento systém nazval contrology, čím chcel povedať a dosiahnuť to, aby svaly pracovali ustavične pod vedomou kontrolou mysle. Joseph Hubertus Pilates tvrdil, že človek počas života sa stáva nemotornejším a menej pohyblivým a tak si fixuje nesprávne pohybové stereotypy. Na prvom mieste bola u neho zásada správneho držania tela. Bol presvedčený, že ak má človek motiváciu dokáže sebakontrolou tieto nesprávne návyky zmeniť.

Kvalitný cvičebný program je vybudovaný na šiestich základných princípoch. Pilatesovo cvičenie je vytvorené tak, aby obsahovalo všetkých týchto šesť prvkov v každom cviku. Avšak bez inštruktora, ktorý by Vám pripomínal poradie princípov a naučil Vás správnu polohu tela pri každom cviku sa Váš výkon môže stať chaotickým a nepredvídateľným a môže zostať bez žiadúcich výsledkov.

Princípy Pilates: Dýchanie, Koncentrácia, Kontrola, Centrum, Presnosť, Plynulosť

Moderné štúdie jednoznačne ukázali, že vďaka týmto princípom a správnemu držaniu tela počas cvičenia pilates zlepšuje a automatizuje správne pohybové stereotypy pri cvičení, ale aj v bežnom živote. Zlepší sa stabilita, pružnosť, koordinácia tela, odstraňuje svalovú dysbalanciu medzi hĺbkovým a povrchovým svalovým systémom, spevňuje kosti a kĺby, v značnej miere redukuje stres, chronickú únavu a bolesť, zvyšuje kapacitu pľúc, zlepšuje cirkuláciu krvi a pomáha tráveniu (peristaltike čriev).

V súčasnosti je táto metóda určená nielen všetkým vekovým kategóriám , ale aj tehotným ženám, ženám po pôrode, ľuďom s chronickými bolesťami chrbtice, ale aj ľuďom po úrazoch ako pokračovanie rehabilitačnej liečby.

https://www.facebook.com/pilatesLV/